HELP ME BY TITAN

Information about outbursts of eruptive stars, Be activity, ...
Post Reply
Joan Guarro Flo
Posts: 614
Joined: Thu Nov 03, 2011 8:50 pm

HELP ME BY TITAN

Post by Joan Guarro Flo »

Hello,

I would need someone of you to observe Titan in the infrared band, to be able to deny my observations. I do not know what I do wrong.

Due to the appearance of clouds in Titan, (see images of the Cassini), I have observed the satellite with the low resolution infrared spectrograph. The result is amazing, I do not think it's true.

The spectrum now goes through optical fiber, I do not know if that is the problem. If the optical fiber was the cause, the spectrograph should be returned to its initial design.

On the contrary, this device only goes out on Titan, not on Saturn or on the star GV2.

What do you think of them? Where am I kidding?

Thanks a lot, Joan.
Attachments
tita 7 maig 17.jpg
tita 7 maig 17.jpg (82.46 KiB) Viewed 4877 times
_2TITANS.png
_2TITANS.png (46.56 KiB) Viewed 4877 times
_3SATURNS.png
_3SATURNS.png (69.08 KiB) Viewed 4877 times
_HD123053_HD136840.png
_HD123053_HD136840.png (69.66 KiB) Viewed 4877 times
_TITA20120626.png
_TITA20120626.png (38.15 KiB) Viewed 4877 times
Christian Buil
Posts: 1431
Joined: Mon Sep 26, 2011 6:59 pm
Contact:

Re: HELP ME BY TITAN

Post by Christian Buil »

Hello Joan,

The spectrum of Titan is surely dominated by molecular absorption bands (methane ...). An emission is very doubtful, I do not see the physical phenomenon that would explain this situation. An observation for confirmation is necessary... very strange for the moment.

A first question: is this emission visible in Titan's raw spectra (2D images without any treatment)? Can you display one of these images?
A second question: how you made the instrumental response? You correct these response?

The ideal method for extract the true Titan spectrum (reflectance) consist to divise the apparent spectral profile by a solar like star spectrum. This is not what you are doing at this point (tellurics lines are visible).

Christian
Joan Guarro Flo
Posts: 614
Joined: Thu Nov 03, 2011 8:50 pm

Re: HELP ME BY TITAN

Post by Joan Guarro Flo »

Bonjour Christian,

Je suis d'accord avec vous que cette question ne peut pas être Titan. Si cela est vrai, devrait inventer une nouvelle physique ...

En ce qui concerne la réduction des données, depuis de nombreuses années, j'ai suivi très exactement ce que vous avez dans votre Web.Aussi dans ce cas, vous expliquez vos observations, faites avec le LISA. Et donc, aussi, l'a fait dans une série d'observations de Neptune en 2015.

Dans les images, vous verrez une petite histoire de tout.

Aujourd'hui (si le temps pemet) observer à nouveau Titan. Mais, je vais intégrations de le ciel à proximité. Voir Ce qui passe.

Tout cela peut être une leçon sur la façon de travailler avec la fibre optique ...

Merci peur tout, amicalement, Joan.
Attachments
Imatges O TITA.png
Imatges O TITA.png (270.65 KiB) Viewed 4837 times
SAT+TITA.png
SAT+TITA.png (50.57 KiB) Viewed 4837 times
Christian Buil
Posts: 1431
Joined: Mon Sep 26, 2011 6:59 pm
Contact:

Re: HELP ME BY TITAN

Post by Christian Buil »

Le fond de ciel est toujours un sérieux problème avec une fibre optique sur objets faibles. Il faut effectivement penser à faire le fond de ciel, en plus, ce qui est très fastidieux (et imprécis car on ne fait pas une observation simultanée). Voici si c'est votre problème. Bientôt peut être des systèmes à double fibre (objet + ciel)... ?

Christian
Joan Guarro Flo
Posts: 614
Joined: Thu Nov 03, 2011 8:50 pm

Re: HELP ME BY TITAN

Post by Joan Guarro Flo »

Bonjour Christian,

Cette nuit dernière était nuageux, je ne fais rien.

Il est, d'observer Titan dans l'infrarouge, ont maintenant des nuages de méthane, et il y a aussi la possibilité qu'il y ait précipitations de méthane.

J'ai un bon nombre d'observations de Titan dans les années 2011 et 2012, également dans l'infrarouge avec résultats bons et estables. Quand il n'y avait pas de nuages. Ensuite, les anciennes observations pourraient être comparées au courant, en essayant de détecter des variations possibles dans les bandes de méthane, en particulier vers les 8630 et 8900 angströms.

Pour plus de commodité, je me suis adapté au spectrographe à fibre optique. Je l'ai vu que cela ne fonctionne pas.

La chose sensible consiste à modifier le spectrographe infrarouge, à la position de départ. Il est bon. Le travail supplémentaire est de plus en plus, mise au point les CCD. Pour voir si je suis à temps.

Pendant ce temps, je vais observer avec le Mussol.

Bien cordialement, Joan.
Post Reply